GTL 'Avenue'

modelcode: L422

bouwjaar:1984 kleur:Blauw (402) motor:1397 (C1J)

transmissie:5-bak JB1 uitrustingsniveau:101

Gedemonteerd sinds 19-sep-2013

 2010 Opgehaald in Oud Vossemeer.

Foto van de auto met de vorige eigenaar.

Deze heeft na de aanschaf de auto goed in onderhoud gehad.

10 augustus
  Heeft helaas een ongeval gehad, getuige de foto hiernaast, met de auto.

We hebben de inschatting dat het te repareren valt, we gaan in ieder geval een poging wagen.

28 augustus Om te kijken welke schade er echt is de achterdeur eruit gehaald.

Hiervoor hebben we eerst al het plastic aan de binnenzijde weggehaald.

De achterdeur leeg gemaakt.

Hierna de reciprozaag in het plaatwerk gezet en zo konden we de deur eruit halen.

De B-stijl is aan de onderkant iets gedraaid, we proberen dit met een pers weer in goede vorm te krijgen.

04 september Met een pers de grote delen uitgedeukt.

Bijna alle kleinere deukjes eruit gehaald met een slagtrekker.

Schanier van de voordeur met de oude deur afgesteld.

Volgende week proberen andere deuren erin te zetten.

 
18 september Nieuwe deuren in de auto gehangen.

Alleen moeten de schanieren nog verder afgesteld worden.

 
16 oktober Met een flinke tang alle schanieren aan de linkerdeuren verzet zodat alles weer op zijn plaats kwam te zitten.

Linker stoel en gordel er in gezet en mee naar huis genomen om er verder aan te werken.

 
17 oktober Bijna al het binnenwerk (plastic) terug geplaatst.  
30 oktober Bij aankoop bleek de radiateur al lek te zijn, deze nu dus ook vervangen. Meteen ook volledig alle koelvloeistof ververst met de aankomende winter.  
23 november De auto voor een lange rit mee genomen naar het werk.

Onderweg viel de radio uit en de verlichting heel flauw branden.

Kon nog net de snelweg afkomen en rustig het laatste stukje naar het werk rijden.

Dezelfde dag nog een dynamo en nieuwe V-snaar erop gezet bij een ander clublid.

De koolborstels waren volledig uit de spanningsregelaar weg, zonder dat er het accu lampje is gaan branden.

 
2011 Luchtfilter maar eens vervangen, de oude was zeer zwart.  
03 januari
06 maart Bij een koude start draait de motor op 3 poten.

Nieuwe bougies geplaatst met de juiste elektrode afstand.

Verdeler pen schoongemaakt inclusief rotor en verdelerkap.

Linker ruitenwisserarm moet vervangen worden, deze is gebroken.

 
21 maart Bij het rijden bleek er een rem vast te zitten, na controle was het de linker achterrem.

Deze zat volledig vastgeroest.

Deze volledig gedemonteerd en gangbaar gemaakt.

De remcilinder is lek, maar die had ik niet bij me thuis, deze van de week meenemen.

Wisserarm links vervangen.

 
27 maart Gordels achter vervangen voor rolgordels.

Stoelhoezen verwijderd en linker en rechter stoel kussen vervangen voor een hele (alleen ander patroon).

Het originele kussens kunnen nu gerepareerd worden.

Begin gemaakt met vervangen van kachelradiateur.

 
19 april Auto gekeurd en er zo doorheen gekomen.

Het enige dat het niet deed en ook niet hoeft te doen is de mistlamp linksachter.

Aangezien de afmelding morgen gebeurt wel de mistlamp linksachter gerepareerd, bleek een draadbreuk.

 
20 april Goed gekeurd.  
07 juni Mistlampen voorzijde doen het al niet meer zolang als de dynamo vervangen is.

Nu gekeken hoe deze aangesloten moesten worden en nu hebben ze het licht weer gezien.

 
11 juni Aandrijfassen vervangen inclusief versnellingsbak olie.

Motorolie ververst inclusief oliefilter.

Achteras vervangen vanwege een rare bonk rechts.

Meteen schokdempers vervangen voor zo goed als nieuwe van de 11 GTL met hulpveren.

 
25+26 juli Gas installatie in laten bouwen bij Mandigers te Son, deze is heel netjes geplaatst. De vuldop zit weggewerkt achter de nummerplaat.  
29 juli Verlichting verklikker deed het ook zodra je het contact uit had en de deur niet open. Het euvel lag bij oxidatie van alle contacten zowel bij de schakelaar als de binnenverlichting.  
11 september Kleppen gesteld bij 136000 km, stonden allemaal te ruim.  
04 oktober Schokbrekers voor deden hun werk niet goed meer, deze daarom vervangen voor die van de 11 GTL cheverny.

De remmen zaten bij de blokken wat vast door de remstof die ertussen gekomen is in de loop der tijd.

Alles schoon gemaakt en de bewegende delen ingesmeerd met kopervet. Nu is het kraken bij het remmen ook meteen verholpen.

 
2012 Linker voorwiellager vervangen.  
19 maart
02 april Rechter voorwiellager vervangen.  
19 april Deze mag weer een jaar, zonder problemen door de keuring.  
26 mei Slang vanaf waterpomp begon door te zweten en uit voorzorg vervangen.

Hierbij meteen koelvloeistof ververst en thermostaat vervangen.

 
15 december Bij het koude weer bevroor de gas klok.

De waterpomp is lek, dus mogelijk ook de oorzaak.

 Deze vervangen voor een nieuwe.

Dynamo ook meteen vervangen voor andere omdat de oude flink wat herrie maakte.

 
17 december Bekleding van bestuurders stoel, was al een tijdje geleden gerepareerd. Was alleen nog op zoek naar een oplossing voor het dunne kussen. Hiervoor bij de lokale schuimrubber handel een stuk laten afzagen welke ik op het originele kussen heb gelijmd. Bekleding er vandaag op gezet en zit nu weer zo goed als nieuw.  
30 december Bougies vervangen  
2013

De startmotor deed het al een tijdje niet lekker 's morgens met starten.

Deze vervangen  en doet het nu weer goed.

16 maart
22 april Afgekeurd op de volgende zaken:

Bak steun stuk

Remslang links gedraaid en canvas zichtbaar

Linker stuurkogel te veel speling

25 april Alles gerepareerd, alleen is de ontluchtingsnippel dol gedraaid. Hiervoor in de plaats een bout gezet. Vandaag goed gekeurd.
11 juli Einde oefening voor deze auto
20 juli Begin gemaakt met demonteren van de auto.

Gehele interieur is eruit, inclusief gas installatie.

Deuren zijn geheel leeggehaald.

24 september Eindelijk de brief van de RDW binnen dat deze geregistreerd staat als gedemonteerd.