GTL stationcar

modelcode: R1351

bouwjaar:1983 kleur:Wit (355)

motor:1647 (841) transmissie:5-bak (UN1)

Gekeurd tot 25 mei 2020

2012 Aangeschaft in Klundert.

Er moet in ieder geval een andere motor in, omdat deze stuk is gegaan bij het ophalen de eerste keer diezelfde week.

Om deze verder weer rijdend te krijgen moeten de volgende zaken vervangen worden.

Alle motorsteunen, handrem kabels, remschijven voorzijde, fusee kogel.

05 november
07 november Geschorst
2013 Andere motor voor deze auto opgehaald bij een Renault kenner.

Deze had tevens de andere onderdelen liggen op de handremkabels na.

februari
20 april Een begin gemaakt met het demonteren van de motor, zodat deze vervangen kan worden.
04 mei Motor compleet uit de auto gedemonteerd.  
11 mei Begin gemaakt om de nieuw aangeschafte motor in orde te maken zodat deze in de auto gebouwd kan worden.  
22 juni Uitlaat moet vervangen worden omdat deze op diverse plekken rot is.

Om deze reden de uitlaat gedemonteerd.

 
06 juli Kleppendeksel geheel schoongemaakt en opnieuw gespoten.

Motorsteun delen schoongemaakt en in de blanke lak gespoten.

 
13 juli Handremkabels van de auto gedemonteerd zodat deze vervangen kunnen worden.

Bij controle van de remleidingen blijken deze ook aan vervanging toe.

Oliepeil, dynamo houder schoongemaakt en zwart gespoten.

Begin gemaakt met uitboren van de afgebroken bouten van het spruitstuk.

 
2014 Inmiddels is de auto opnieuw geschorst.

We hebben voor het verwijderen van de spruitstuk tapeinden speciaal gereedschap gekocht en hiermee zijn ze de afgebroken tapeinden goed verwijderd. Nieuwe tapeinden geplaatst.

Carterpan was zeer roestig en deze hierom geschuurt en in de anti-roest primer gespoten, voolgende keer deze in de zwarte verf spuiten.

Keerringen bestellen, dan kunnen we de motor gaan afbouwen en inbouwen.

Inmiddels hebben we bij renaultklassiek de rechter koplamp houder kunnen vinden. Deze moeten we alleen nog ophalen.

08 januari
09+10 mei Weer een begin gemaakt met het opbouwen van de motor.

Keerring vervangen vliegwiel zijde.

Spruitstuk gemonteerd.

Waterpomp gemonteerd

Nieuw oliefilter geplaatst.

Motorsteunen geplaatst.

Steun tbv dynamo schoongemaakt, gespoten en gemonteerd.

Oliepijl deel schoongemaakt gespoten en gemonteerd.

Pijpen tbv koeling schoongemaakt, gespoten en gemonteerd.

Motor kan als het vliegwiel gemonteerd is ingebouwd worden.

 
afgelopen tijd Voorbalk welke tussen de koplampen gemonteerd wordt schoongemaakt en gespoten.

Nieuwe koplamphouder rechts gevonden in KroatiŽ, op de foto de oude houder. Nieuwe houder ws nagenoeg roestvrij deze toch schoongemaakt en behandeld met anti-roest middel en gespoten.

Nieuwe remleiding rechts voor gemonteerd nu links voor en naar achteren nog.

Opnieuw geschorst.

15 november Rechtsvoor vervangen:

Stuurkogel, fuseekogel boven en onder.

Aandrijfashoes vervangen wat niet geheel makkelijk ging omdat de centrale moer niet los kwam uit het fusee.

Alles schoongemaakt omdat alles onder het vet zat van de kapotte ashoes.

22 november Linker veerpoot los gehaald en de schotel geschuurd, tegen roest behandeld, primer erop en de eerste laklaag erop.  
13 december Afgelopen 3 weken bezig geweest om veerspanners te maken om de veer weer onder de auto te krijgen, maar het is vandaag gelukt.

Nieuwe remschijf geplaatst, moesten alleen de boutjes hiervoor uitboren aangezien deze afgebroken waren.

Remklauw was deontluchtingsnippel bij de oude eigenaar afgebroken en deze uitgeboord en overmaat boutje in gezet om te kunnen ontluchten.

Aan deze linkerkant nu alleen nog de remblokken plaatsen en de remleiding aansluiten.

20 december Rechts de remklauw en remleiding aangesloten, deze kant is nu gereed.

Links remklauw losgehaald en de remleiding verwijderd.

Van de remklauw zat gelukkig de ontluchtingsnippel los.

 
2015

 

Motor geplaatst en bijna alles aangesloten.

Nieuwe stabilisator stangen geplaatst.

Remblokken zijn inmiddels binnen en kunnen geplaatst worden.

januari
2016 De auto in de afgelopen tijd rijdbaar gemaakt door:

Achterremleidingen te vernieuwen

Benzineleidingen vernieuwen

Carburateur te reviseren

Achterremmen vernieuwd

25 mei eindelijk de keuring zonder problemen.

Hierna nog wel wat afstellingen gedaan zoals fijn tunen van de carberateur en de kopppelingskabel.

Vervangen van de gasveren achterklep.

Inmiddels zoeen 1500 km mee gereden zonder problemen.

 
januari tot nu
juni Radiateur vervangen omdat deze verstopt zat.  
november Gestrand met de auto op de A4 op weg naar huis.

 Weggehaald met de ANWB en thuis gebracht.

Lijkt op een kapotte koppakking.

 
2017 Via een ander clublid een andere motor geregeld.  
november
2018 Motor gewisseld met een nieuwe koppeling en op weg naar huis sloeg de auto paar keer uit. Oorzaak lag aan de printplaat waar stekkertjes gebroken zijn.  
19 Mei
24 Mei Kapotte stekkers gerepareerd en nog problemen met de remlichten. Hiervoor een nieuwe draad vanaf de zekeringenkast naar schakelaar gelegd. Meteen laten keuren en goed gekeurd.