Automaat

modelcode: L423

bouwjaar:1982 kleur:Beige (161)

motor:1397 (C2J) transmissie: Automaat (MB1)

Gekeurd tot 06 december 2018

 2006 Deze aangeschaft in Hilversum en is op een deuk in de linker achterportier na gaaf.

De kabelboom is verbrand, wat begonnen is bij de koelvin.

21 november
03 december Een begin gemaakt met het vervangen van de bedrading en het dashboard
10 december De gehele kabelboom uit de auto gehaald.
28+29 december Kabelboom los teruggeplaatst zodat deze weer kan starten en rijden.

Deze meteen naar de loods gebracht.

 
2007 Het dashboard van de beige 1982 erin gebouwd, inclusief de kabelboom.  
10 maart
28 december Opnieuw geschorst  
 2008 De oude tellerklok gaf het probleem dat de meters omhoog gingen zodra je de verlichting aan zette.

De nieuwe heeft daar geen last van.

 
10 september
18 oktober Links de voor- en achterdeur vervangen.

Deze kan nu helemaal nagekeken worden op technisch gebied.

Als dit allemaal er goed uitziet kan zij voor de keuring.

Dan kan er eindelijk mee gereden worden.

 
29 december Opnieuw geschorst.  
2009 In de kabelboom van het nieuwe dashboard zat een extra relais ingebouwd, waarvan 2 draden niet goed zaten in de stekkers, dit dus veranderd.

Bij controle van de verlichting bleek het rechter knipperlicht niet te werken, houder vervangen en klaar.

Linker achterverlichting deed het ook niet omdat er een draad los zat in de boom naar achteren toe, deze ook gerepareerd.

Ook was er een stekker met plakband vastgezet omdat hiervan de behuizing niet goed was, hier ook een nieuwe behuizing op gezet.

 
19 september
29 december Opnieuw geschorst.  
2010 Opnieuw geschorst  
29 december
2011 Verlichting gecontroleerd voor de apk bleek een massa gebrek te zitten aan de linkerzijde. Oorzaak zat in de bedrading.

Kofferbak slot vervangen voor een heel exemplaar.

Ruitensproeier deed het niet goed, hiervoor de sproeier kopjes doorgespoten met lucht waarna ze het weer deden.

Zekeringenkast weer op zijn plaats gemonteerd.

08 oktober
15 oktober Verdere controle gedaan voor keuring klaar maken.

Rechter stoel netjes geplaatst , welke nog wel moeilijk ging omdat de stoel eerst goed gangbaar gemaakt moest worden.

Dashboard lampjes deden het niet allemaal, bleek aan een stekkerblok te liggen zowel aan tellerklok als in dashboard kastje.

Kabelbediening van de kachel aangesloten, een plastic deel waar klem in komt afgebroken en deze met een parker vast gezet.

 
22 oktober Linksvoor de rem schoon gemaakt, tevens aan deze kant remleiding- en slang vervangen. De hoezen aan deze zijde zagen er goed uit.

Linksachter laatste deel remleiding moet vervangen worden.

Uitlaat middenpijp is lek.

Links daklijst vervangen voor een nieuwe, oude was gebroken.

 
29 oktober Linker achter remleiding vervangen inclusief slang vanaf begrenzer. Tevens de remcilinders achter vervangen.

Remvoeringen achter geheel losgemaakt en ingesmeerd met kopervet op de bewegende delen en afgesteld.

Uitlaat geheel gedemonteerd zodat er een nieuwe middenpijp gemonteerd kan worden.

 
12 november Uitlaat geplaatst.

Een van de remleidingen vervangen van voor naar achter, de andere moet nog gebeuren.

 
06 december Vandaag goed gekeurd inclusief steekproef.

Ruitensproeiers moest ik ter plaatse nog even door blazen, zat wat vuil in.

 
10 december Sproeiers vervangen, waren weer verstopt.

Gordels achter ingebouwd en schoongemaakt.

 
2012 De auto is vandaag 30 jaar geworden en heeft als cadeau een 2 jarige keuring gekregen.

Zat een klein gaatje in de achterdemper die heeft de keurmeester dichtgesmeerd en CO afgesteld.

Achterdemper moet wel vervangen worden net zoals de middenpijp, maar dat de volgende keer als we inde loods zijn.

22 oktober
26 oktober Rechter portierslot deed het niet zo best.

Oorzaak het pennetje van de haak zat er maar half in.

Deze goed bevestigd, alles gesmeerd en werkt weer als vanouds.

 
03 november Bougies vervangen en de choke beter afgesteld.

Door het sleutelen er ook achter gekomen dat de pakkingen van de carb. wel aan vervanging toe zijn.

Binnen verlichting vervangen, voor een werkend exemplaar.

 
29 december Vandaag deze mee naar de loods genomen om de waterpomp te vervangen ivm lekkage. Op de snelweg sloeg de auto in ene uit en daarna weer aan, met een brandend accu lampje. Tijdens het rijden ging iedere keer de auto stotteren en het lampje van de automaat bak aan.

Nieuwe dynamo gemonteerd, maar dit was niet de oorzaak van het probleem. Bleek een afgebroken kabel te zijn bij de startmotor (welke geheel gesmolten was) vanaf de dynamo. Hierop een nieuwe kabel gemonteerd en probleem volledig opgelost.

Waterpomp vervangen voor een nieuwe, omdat de oude toch wel erg begon te lekken. Nu wordt het interieur ook lekker snel warm.

Olie ververst, dit moest nog steeds gebeuren nadat we de auto rijdende hebben gemaakt. Bij wegrijden lag er toch een klein plasje olie onder de auto maar konden niet vinden waar vandaan. Mogelijke oorzaak zou kunnen zijn een probleem met het nieuwe oliefilter.

 
30 december Bleef olie langs het blok sijpelen bij het nieuwe filter vandaan. Hierop toch maar weer een nieuw filter geplaatst om uit te sluiten dat het hieraan ligt.  
2013 Bij een partij onderdelen zat een nieuwe deur opener voor het linker portier.

Aangezien de oude behoorlijk verkleurt is het gedeelte van chroom omgezet.

01 februari
25 april Uitlaat demper vervangen voor een nieuwe. De oude was al een tijd slecht.
24 juni Rechter voor knipperlicht deed het niet altijd op de juiste wijze, oorzaak is het stekkertje naar het lampje. Deze vervangen en doet het weer naar behoren.
2014 Bij deze viel bij het stoplicht iedere keer de motor uit omdat deze te langzaam stationair liep.

Vandaag daarom even gekeken naar het CO en deze wat hoger gesteld, want deze stond te laag.

Verder alle boutjes en moertjes welke verdwenen waren opnieuw geplaatst.

Laatste wieldop geplaatst zoals de andere drie.

01 maart
22 maart Deze toch weer wat aandacht gegeven door gordels acherin te plaatsen in de kleur beige ipv zwart.
17 november Afgekeurd op de volgende punten:

Remleiding rechtsachter vervangen

Remslang voorzijde vervangen

Achterlichten niet dezelfde intensiteit

Remverschil achter

Koplampen afstellen

22 november Om de auto door de keuring te krijgen eerst de remleiding rechtsachter vernieuwd voor koperen leiding.

Tevens was de remcilinder niet lekker fris meer, dus vervangen en in eerste instantie de oude voeringen laten zitten (zagen er nog goed en dik uit).

Bij de rechterkant zat alles vastgeroest en dus alles voor neiuwe vervangen en hierom ook rechts nieuwe voeringen geplaatst.

Remslang rechtsvoor vervangen want de oude was nogal roestig op de aansluitpunten van het rubber naar het metaal.

Koplamp linksvoor moest omhoog afgesteld worden en dit ook gedaan.

Achterlichten was een bekend problem van de 9 stekkers in de kofferbak, dit was al eerder gedaan.

23 november Goed gekeurd
2015 Na een stalling van 3 maanden , deze uit de winterslaap gehaald.
01 maart
2016 Wiellagers voorzijde zijn beide stuk en bij het remmen voelde je dat de remschijven krom zijn.

Hierop de lagers vervangen en de remschijven met blokken ook meteen.

april