TXE 'Electronic'

modelcode: B376

bouwjaar:1985 kleur:Zwart (694)

motor:1721 (F2N) transmissie:5-bak (JB3)

Geschorst tot 02 juli 2017

 2009 Auto aangeschaft in Ede van een ander 9-11 Forum-lid.

Bij de aanschaf bleek alleen dat bij de keuring een remleiding over het hoofd gezien was.

Deze dus meteen in de loods vervangen voor een koperen exemplaar.

29 augustus
  Verdere aandachtspunten waar de vorige eigenaar nog niet aan toe was gekomen:

Spatborden links en rechts (heeft hij wel nieuwe voor bij geleverd).

Klein roestplekje in de accu bak, preventief verwijderen.

Dakraam weer gangbaar maken, zit nu tape overeen.

Stuur opnieuw laten bekleden met leer.

Rechter kriksteun bevat een klein beetje oppervlakkige roest.

01 september Mee naar huis genomen vanuit de loods.

Thuis aangekomen, kwam er koelvloeistof uit de dop.

Na goed nakijken blijkt de hals afsluiting stuk te zijn.

Zaterdag eens kijken, als het goed is hebben we nog een nieuwe liggen.

05 september Andere radiateur geplaatst.

Choke gedeelte op de carburateur afgesteld.

Tevens een klep welke de gasvertraging regelt erop gezet.

Olie ververst met filter.

13 september Linker sproeier vervangen, tevens ook het koppelings- en rempedaal rubber  
17 september Via een ander 9-11 forum lid een andere mcc kunnen aanschaffen.

Deze werkt zeer goed en de radio kan weer volledig bediend worden.

 
20 september Linker koplamp rand en grille vervangen voor een nieuwe.

Knipperlicht glas vervangen voor nieuwe.

Binnenverlichting linksachter gerepareerd.

2010 Kleppen gesteld.

uit(0.40)-in(0.10)-uit(0.40)-in(0.10)-in(0.05)-uit(0.40)-in(0.15)-uit(0.40).

 
24 april
16 mei Benzinepomp gemonteerd en het benzinefilter vervangen.  
29 juni Afgekeurd op de linker achterremcilinder, sproeier en linker achtergordel welke vast blijft zitten.

Gordels inmiddels aan het vervangen met die uit de GTL.

 
3 juli Linker achterremcilinder vervangen inclusief de voeringen welke helemaal doorweekt zijn.

Ankerplaat was ook in slechte staat door de remvloeistof deze dus ook ontroest en gespoten.

5 juli Deze is weer voor een jaar goedgekeurd.

Meteen de schokdempers achter vervangen voor nieuwe.

11 augustus Bij het ophalen uit de loods vandaag regende het behoorlijk.

Hierdoor werd de binnenbekleding nat, wat al eens eerder was opgemerkt.

Bij het loshalen van alle materialen, bleek de spiegel de boosdoener.

Voorlopig alles schoongemaakt en een polyestermat eroverheen gelegd.

  Ook de bevestigingsbeugel van de spiegel was zeer ver heen.

Hiernaast een foto van de oude met de nieuwe welke geplaatst is.

  Het oude deurrubber was ook niet al te best meer, daarom ook een nieuwe geplaatst.

Ook de raamrubbers vervangen omdat de windschermen ingesneden zaten in de oude.

Raamslinger (elektrisch) liep wat moeilijk, deze ook geheel schoongemaakt en ingevet.

05 september Nieuwe klem voor het dakraam gelijmd.  
2011 Auto afgekeurd op de volgende punten

Kriksteun rechtsvoor moet gelast worden.

Kentekenverlichting

Bedrading achter uitlaat degelijk vast zetten

Uitlaat lek (voorpijp)

Remleidingen van voor naar achter (kraters)

Fusee kogelhoes rechtsvoor

 
25 mei
02 juni Daar de kriksteun gelast moet worden even verder gekeken en besloten er even meer werk van te maken dan alleen keur klaar maken. Het subframe bevat her en der ook roest en deze ook weer netjes maken, net zoals de motorruimte. Van de motor lekker er enkele keerringen en deze dus ook onder handen nemen.

Hiervoor de volgende zaken vandaag gedaan:

Motor: bedrading, koelvloeistof afgetapt.

Radiateur eruit gehaald.

Voorbumper gedemonteerd.

Rechter voorscherm eraf gehaald, bleek binnen scherm bij koplampen doorgeroest, net zoals een plekje vlak naast motor (daarom deze er ook uit).

 
04 juni Bak- en motorolie afgetapt.

Linker aandrijfas gedemonteerd.

10 september Motor verder losgekoppeld en uit de auto gehaald.

Verder linkerscherm gedemonteerd en bij de bumpersteun gelast.

18 november Verder gegaan met lassen van het linker binnenscherm.

Eerst bovenin waar normaal een bevestiginggat zit van het spatbord

  Alle extra gaten inclusief roestgaten dichtgelast.

Er zit nu nog een gat bij de veerpoot, dit wordt de volgende keer gedaan.

december Linker koplamprand vervangen voor een nieuw deel.
2012 Nieuw rubber gekocht tussen achterraam en achterklep.

Om de accubak te kunnen lassen begonnen met het uitbouwen van het dashboard.

Meteen alle bedrading nakijken en de kachel radiateur vervangen zodra het dashboard weer ingebouwd gaat worden .

 
augustus
29 september Van het originele stuur is het leer niet goed, hele stukken eruit.

Op de sloop een ander stuur gevonden, hiervan de binnen stukken en de adapter gespoten.

Tijdelijk het stuur geplaatst in de 9 Avenue, zodat deze opgeknapt kan worden.

06 oktober Het dashboard volledig eruit gehaald om de accu bak te kunnen lassen want deze is toch wel behoorlijk door geroest.  
2013 Opnieuw geschorst  
2014 Afgelopen jaar wel vele nieuwe onderdelen gekocht om deze op te knappen.

Opnieuw geschorst

 
2015 Opnieuw geschorst  
2016 Opnieuw geschorst