19 TXE

modelcode: B53C

bouwjaar:1989 kleur: Grijs (620)

motor: 1721 (F3N) transmissie:5-bak (JB3)

Gekeurd tot 30-nov-2017

2015 Gekocht in Amersfoort.
21 november
23 november Gekeurd en afgekeurd op:

Stuurkogel links (AC-punt) en rechts

Wiellager rechts

Remleiding linksachter

Achter remverschil

Remschijven roest

CO te hoog

Uitlaat lek op aansluiting

Accu zit los

Achterlicht rechts geen goed contact

28 november We zijn begonnen met de achterwielen na te kijken, hier bleek de linker remcilinder lek en dus vervangen tesamen met de remschoenen. Remleiding naar deze cilinder had roest bij de aanlsuiting dus ook vervangen. Hierna alles afgesteld omdat rechts er al nieuw in zat.

Linksvoor de remschijf met blokken en stuurkogel vervangen.

Rechtsvoor zat alles inclusief aandrijf as zo vast dat we deze ook vervangen hebben tesamen met de remschijf, blokken, wiellager stuurkogel en fuseekogel.

Accu was ook aan vervanging toe vanwege het lange stilstaan en om goed vast te zetten even de draadtap erdoor en een nieuwe bout geplaatst.

CO leek ons te komen de door het luchtfilter wat volledig zwart was, dus deze vervangen.

Uitlaat opnieuw bij de achterdemper vastgezet met voldoende uitlaat pasta.

Achterlicht hadden we nog een nieuwe binnen unit liggen, waarvan de contacten niet aangetast zijn.

30 november Opnieuw naar de keuring, bleek de trekhaak ook niet deugdelijk te zitten, mistte op beide balken een bout.

Trekhaak verwijderd om deze later op de juiste wijze te monteren.

Goed gekeurd.

 
01 december Rechtachter een andere centrale vegrendeling motor ingebouwd en nu gaat deze ook weer mee.  
2016 Distributie vervangen.

Klaxon van het alarm verwijderd, aangezien het hele systeem al afgekoppeld was.

 
02 januari
03 januari Multiriem vervangen.  
10 oktober Goed gekeurd na het vervangen van de twee fusee kogels.  
2017 Bougies vervangen bij 133250 km.

Bij het vervangen van de bougies zagen de bougiedoppen van de kabels er slecht uit, deze besteld.

 
26 februari
mei Bij het rijden van Ommen naar huis deed de auto in eens raar.  
juni - september Katalysator en lambda sonde vervangen.

Alle sensoren vervangen, lucht inlaat regelaar vervangen ,bleek allemaal niet het probleem.

Doordat ook de startmotor er mee stopte, deze losgehaald en kwam het probleem naar voren.

Het bleek een gesmolten kabelboom te zijn.

Hiervan alles in orde gemaakt en hierna reed de auto weer goed inclusief.

Startmotor vervangen voro een nieuwe.