TL

modelcode: R1222

bouwjaar:1978 kleur:Rood (...)

motor:956 (689) transmissie:4-bak (354-135)

2010 Aangeschaft in Nieuw Vennep.
16 september
25 september Op weg naar de toerrit van de Renault 9/11 club is de koppakking stuk gegaan.

Na de rit deze in Almere neergezet tot er ruimte in de loods is.

20 oktober De auto in de loods gezet.  
04 november Geschorst totdat de koppakking gerepareerd is.  
2011 Begin gemaakt met de koppakking vervangen.

Koelvloeistof en motorolie afgetapt en cilinderkop gedemonteerd.

De oorzaak van de lekkage lijkt te zijn dat de vorige koppakking niet juiste is gemonteerd.

 
04 juni
11 juni Cilinderkop schoongemaakt, net zoals het onderblok.

Tevens de waterpomp gedemonteerd om te kijken of dat de oorzaak was van de lekke koppakking.

Spruitstuk vervangen, er was een stuk afgebroken bij de uitlaat aansluiting.

Nieuwe koppakking gemonteerd inclusief kop.

 
10 september Bij plaatwerk controle zodat deze keuringswaardig is bleek de linker dorpel achter verroest te zijn.

Dit stuk er alvast uitgesneden en schoongemaakt, zodat het de volgende keer gelast kan worden.

17 september Onderste gedeelte is gelast.

Volgende week deze afmaken en dan beginnen aan de andere zijde.

Tevens een inspectie van de balken.

 
08 oktober De linker dorpel reeds gelast. Ook bij de schokdemper was er een deel weg, wat een euvel is van dit type auto.

Hier de rotte delen weggehaald en een plaat ingelast.

Nu alles nog netjes bewerken en spuiten.

 
03 december Opnieuw geschorst.

Linker achterrem cilinder en voeringen vervangen.

De oud cilinder was dusdanig lek dat de voeringen doordrenkt waren van de vloeistof.

 
2012 Alles in het motor compartiment nagelopen, koelvloeistof en olie gevuld.

Bij starten van de motor bleek de ontstekingspen kortsluiting te maken hierdoor deed deze het niet.

Puntjes en condensator vervangen en alles gecontroleerd, maar kregen in 1e instantie geen vonk.

De ontstekingspen van de LeCar erop en na wat benzine in de carburateur gedaan te hebben startte de auto.

Alles van de originele ontstekingspen nog eens nalopen en alle ringetjes op de juiste plek deed de motor het ook met deze pen.

Hierna de motor warm laten lopen tot dat de fan aansloeg, natrekken wordt volgende week gedaan.

 
06 oktober
13 oktober Motor opnieuw warm laten lopen en de kopbouten laatste fase nagetrokken.

Volgende week kleppen stellen.

 
20 oktober Vandaag de kleppen gesteld en de kleppendeksel pakking vervangen. Nu de ontsteking afstellen.

Dorpel net achter de deur links gelast.

Linker voorscherm er af gehaald en daar bleek ook nog wel het een en ander aan gaten te zitten, dit vast geprepareerd zodat er nieuwe stukken ingelast kunnen worden.

03 december Geschorst.  
2013 Geschorst.  
2014 Geschorst.
2015 Geschorst
2016 Geschorst
2017 Geschorst