Automaat modelcode: L423 bouwjaar:1982 kleur:Beige (161) motor:1397 (C2J) transmissie: Automaat (MB1) |
||
2006 |
Deze aangeschaft in Hilversum en is op een deuk in de linker achterportier
na gaaf. De kabelboom is verbrand, wat begonnen is bij de koelvin. |
![]() |
21 november | ||
03 december | Een begin gemaakt met het vervangen van de bedrading en het dashboard |
![]() |
10 december | De gehele kabelboom uit de auto gehaald. |
![]() |
28+29 december |
Kabelboom los teruggeplaatst zodat deze weer kan starten en rijden. Deze meteen naar de loods gebracht. |
|
2007 | Het dashboard van de beige 1982 erin gebouwd, inclusief de kabelboom. | |
10 maart | ||
28 december | Opnieuw geschorst | |
2008 |
De oude tellerklok gaf het probleem dat de
meters omhoog gingen zodra je de verlichting aan zette.
De nieuwe heeft daar geen last van. |
|
10 september | ||
18 oktober |
Links de voor- en achterdeur vervangen.
Deze kan nu helemaal nagekeken worden op technisch gebied. Als dit allemaal er goed uitziet kan zij voor de keuring. Dan kan er eindelijk mee gereden worden. |
|
29 december | Opnieuw geschorst. | |
2009 |
In de kabelboom van het nieuwe dashboard zat een extra relais ingebouwd,
waarvan 2 draden niet goed zaten in de stekkers, dit dus veranderd. Bij controle van de verlichting bleek het rechter knipperlicht niet te werken, houder vervangen en klaar. Linker achterverlichting deed het ook niet omdat er een draad los zat in de boom naar achteren toe, deze ook gerepareerd. Ook was er een stekker met plakband vastgezet omdat hiervan de behuizing niet goed was, hier ook een nieuwe behuizing op gezet. |
|
19 september | ||
29 december | Opnieuw geschorst. | |
2010 | Opnieuw geschorst | |
29 december | ||
2011 |
Verlichting gecontroleerd voor de apk bleek een massa gebrek te zitten aan
de linkerzijde. Oorzaak zat in de bedrading.
Kofferbak slot vervangen voor een heel exemplaar. Ruitensproeier deed het niet goed, hiervoor de sproeier kopjes doorgespoten met lucht waarna ze het weer deden. Zekeringenkast weer op zijn plaats gemonteerd. |
|
08 oktober | ||
15 oktober |
Verdere controle gedaan voor keuring klaar maken. Rechter stoel netjes geplaatst , welke nog wel moeilijk ging omdat de stoel eerst goed gangbaar gemaakt moest worden. Dashboard lampjes deden het niet allemaal, bleek aan een stekkerblok te liggen zowel aan tellerklok als in dashboard kastje. Kabelbediening van de kachel aangesloten, een plastic deel waar klem in komt afgebroken en deze met een parker vast gezet. |
|
22 oktober |
Linksvoor de rem schoon gemaakt, tevens aan deze kant remleiding- en slang
vervangen. De hoezen aan deze zijde zagen er goed uit. Linksachter laatste deel remleiding moet vervangen worden. Uitlaat middenpijp is lek. Links daklijst vervangen voor een nieuwe, oude was gebroken. |
|
29 oktober |
Linker achter remleiding vervangen inclusief slang vanaf begrenzer. Tevens
de remcilinders achter vervangen.
Remvoeringen achter geheel losgemaakt en ingesmeerd met kopervet op de bewegende delen en afgesteld. Uitlaat geheel gedemonteerd zodat er een nieuwe middenpijp gemonteerd kan worden. |
|
12 november |
Uitlaat geplaatst. Een van de remleidingen vervangen van voor naar achter, de andere moet nog gebeuren. |
|
06 december |
Vandaag goed gekeurd inclusief steekproef. Ruitensproeiers moest ik ter plaatse nog even door blazen, zat wat vuil in. |
|
10 december |
Sproeiers vervangen, waren weer verstopt. Gordels achter ingebouwd en schoongemaakt. |
|
2012 |
De auto is vandaag 30 jaar geworden en heeft als cadeau een 2 jarige
keuring gekregen. Zat een klein gaatje in de achterdemper die heeft de keurmeester dichtgesmeerd en CO afgesteld. Achterdemper moet wel vervangen worden net zoals de middenpijp, maar dat de volgende keer als we inde loods zijn. |
![]() |
22 oktober | ||
26 oktober |
Rechter portierslot deed het niet zo best.
Oorzaak het pennetje van de haak zat er maar half in. Deze goed bevestigd, alles gesmeerd en werkt weer als vanouds. |
|
03 november |
Bougies vervangen en de choke beter afgesteld. Door het sleutelen er ook achter gekomen dat de pakkingen van de carb. wel aan vervanging toe zijn. Binnen verlichting vervangen, voor een werkend exemplaar. |
|
29 december |
Vandaag deze mee naar de loods genomen om de waterpomp te vervangen ivm
lekkage. Op de snelweg sloeg de auto in ene uit en daarna weer aan, met
een brandend accu lampje. Tijdens het rijden ging iedere keer de auto
stotteren en het lampje van de automaat bak aan. Nieuwe dynamo gemonteerd, maar dit was niet de oorzaak van het probleem. Bleek een afgebroken kabel te zijn bij de startmotor (welke geheel gesmolten was) vanaf de dynamo. Hierop een nieuwe kabel gemonteerd en probleem volledig opgelost. Waterpomp vervangen voor een nieuwe, omdat de oude toch wel erg begon te lekken. Nu wordt het interieur ook lekker snel warm. Olie ververst, dit moest nog steeds gebeuren nadat we de auto rijdende hebben gemaakt. Bij wegrijden lag er toch een klein plasje olie onder de auto maar konden niet vinden waar vandaan. Mogelijke oorzaak zou kunnen zijn een probleem met het nieuwe oliefilter. |
|
30 december | Bleef olie langs het blok sijpelen bij het nieuwe filter vandaan. Hierop toch maar weer een nieuw filter geplaatst om uit te sluiten dat het hieraan ligt. | |
2013 |
Bij een partij onderdelen zat een nieuwe deur opener voor het linker
portier. Aangezien de oude behoorlijk verkleurt is het gedeelte van chroom omgezet. |
|
01 februari | ||
25 april | Uitlaat demper vervangen voor een nieuwe. De oude was al een tijd slecht. | |
24 juni | Rechter voor knipperlicht deed het niet altijd op de juiste wijze, oorzaak is het stekkertje naar het lampje. Deze vervangen en doet het weer naar behoren. | |
2014 |
Bij deze viel bij het stoplicht iedere keer de motor uit omdat deze te
langzaam stationair liep.
Vandaag daarom even gekeken naar het CO en deze wat hoger gesteld, want deze stond te laag. Verder alle boutjes en moertjes welke verdwenen waren opnieuw geplaatst. Laatste wieldop geplaatst zoals de andere drie. |
|
01 maart | ||
22 maart | Deze toch weer wat aandacht gegeven door gordels acherin te plaatsen in de kleur beige ipv zwart. | |
17 november |
Afgekeurd op de volgende punten: Remleiding rechtsachter vervangen Remslang voorzijde vervangen Achterlichten niet dezelfde intensiteit Remverschil achter Koplampen afstellen |
|
22 november |
Om de auto door de keuring te krijgen eerst de remleiding rechtsachter
vernieuwd voor koperen leiding. Tevens was de remcilinder niet lekker fris meer, dus vervangen en in eerste instantie de oude voeringen laten zitten (zagen er nog goed en dik uit). Bij de rechterkant zat alles vastgeroest en dus alles voor nieuwe vervangen en hierom ook rechts nieuwe voeringen geplaatst. Remslang rechtsvoor vervangen want de oude was nogal roestig op de aansluitpunten van het rubber naar het metaal. Koplamp linksvoor moest omhoog afgesteld worden, uitgevoerd. Achterlichten was een bekend problem van de 9 stekkers in de kofferbak, dit was al eerder gedaan. |
![]() |
23 november | Goed gekeurd | |
2015 | Na een stalling van 3 maanden , deze uit de winterslaap gehaald. | |
01 maart | ||
2016 |
Wiellagers voorzijde zijn beide stuk en bij het remmen voelde je dat de
remschijven krom zijn. Hierop de lagers vervangen en de remschijven met blokken ook meteen. |
|
april | ||
2018 | Gekeurd zonder enige opmerking. | |
2020 | Gesschorst om wat zaken te regelen zoals het dasboard vernieuwen en kachelradiateur vervangen. |